Зі світу — по долару: стартапи харків'ян, які зібрали гроші на краудфандінгом

Щоб залучити гроші для втілення в життя бізнес-ідей в обхід банків або позик, харківські підприємці і винахідники використовують каудфандінгові платформи (в перекладі з англійської crowdfunding - "фінансування натовпом"). Ці майданчики є посередниками між авторами проєктів і спонсорами, бекерами, які стають першими власниками нового продукту. Найпопулярніші майданчики - американські Kickstarter і Indiegogo. Newsroom розповідає про проєкти харків'ян, яким вдалося зібрати великі суми на краудфандінгу і вийти на світовий ринок.

Ештон Катчер вклався в стартап харків'янина

Hushme

$71 880 на Kickstarter, $145 275 на Indiegogo и 8,9 млн. японських єн (приблизно $80 000) на Campfire

in_use_4.jpg

Ідея створити першу в світі маску для приватних бесід прийшла в голову харківському інженеру-економісту Романа Сакуну в кафе, де йому ненавмисно довелося підслухати розмову однієї з відвідувачок, яка голосно обговорювала щось в навушниках hands free. Тоді випускник Національного аерокосмічного університету імені Жуковського та IT-директор в компанії "Чумак" вирішив створити пристрій, який би дозволяв говорити людині так, щоб її ніхто не чув, крім співрозмовника по телефону. Роман самостійно вивчив фізичні основи акустики і, об'єднавши зусилля з київським конструкторським бюро ARTKB, розробники взялися за виготовлення прототипу.

Стартап харків'янина отримав гроші від інвесторів Кремнієвої долини

Вперше Hushme представили на виставці електроніки CES у Лас-Вегасі у 2017 році. Про незвичайний пристрій для розмов написали найавторитетніші у світі видання - BBC, Daily Mail, The Telegraph, Fox News, Business Insider і багато інших. Після цього команда стартапу запустила кампанію на Kickstarter, а потім - на Indiegogo і японському сервісі краудфандінга CampFire. Виявилося, що на світовому ринку існує велика потреба в пристрої, який може захистити конфіденційність мови в відкритих офісах і громадських місцях. Особливо популярним гаджет українців став серед жителів Азії. Загалом Hushme вдалося зібрати на краудфандінг-платформах понад $270 000.

b41362fd8bcea21dcb934dbb1cdbc5a6_original.jpg

Гаджет Hushme носять на шиї, і тільки під час приватного розмови гарнітуру скріплюють навколо рота, затискуючи чаші, в яких розташовані два мікрофони. Вона підключається до комп'ютера, планшета або смартфона через Bluetooth. Голос стає погано чути навколишнім або він маскується іншими звуками. Також глушиться шум навколо, що відволікає співрозмовника.

Цього року Hushme почали випускати в різних кольорах і з поліпшеним дизайном. Пристроєм користуються клієнти з США, Японії, Канади, Китаю, Великобританія, Німеччини, Франції та інших країн світу. Гарнітура коштує $229.

Verum

$185 683 на Kickstarter

6150bd613b128b41ad7f3f115d9d9027_original.jpg

Краудфандінг-кампанія магнітних навушників для меломанів зібрала в шість разів більше коштів, ніж спочатку розраховував творець гаджета, харківський інженер Ігор Шипілевський. Перед виходом на Kickstarter він розповів про свій винахід на профільних форумах і розіслав зразки професійним оглядачам з різних країн. Їх відгуки були опубліковані на сторінці кампанії.

Харківські підприємці за рахунок кредитів створили 400 стартапів

На думку Шипілевського, Hi-Fi апаратура стала занадто дорогою для багатьох людей, а його продукт є більш доступним аналогом, що дозволяє чути музику так, як вона повинна звучати. Першу модель навушників він розробляв близько двох років. У Verum немає звичайного динаміка, замість нього - магнітна плівка. Назва гаджета на латині означає "правда". Таким способом інженер вирішив підкреслити не тільки "правдиве" відтворення звуку, але і правдиві взаємини між виробником і клієнтами. Навушники Verum 1 коштують $349.

Legends of Signum

$139 254 за дві кампанії на Kickstarter

9a2c5d4a6d0476ef279b878fa7c0042a_original.jpg

Настільна гра харківської студії за 12 хвилин зібрала $12 000 на популярній краудфандінг-платформі, а за кілька днів - у дев'ять разів більше, ніж творці розраховували спочатку.

Legends of Signum - це військова настільна гра з мініатюрними фігурами і картами, де гравці будують міста і б'ються один з одним за допомогою різних персонажів, а також заклинань і реліквій. Такі варгейми стали популярні в західних країнах, а українці тільки починають про них дізнаватися.

Заснований харків'янином IT-стартап залучив $100 мільйонів інвестицій

Кожна мініатюра в Legends of Signum показує персонажа з унікальними бойовими здібностями, тому в грі немає армій нудних і одноманітних героїв, а кожен боєць має якісь особливості, що запам'ятовуються і свою історію.

Команда, яка розробила Legends of Signum, складається з п'яти осіб. Вони збиралася після роботи вечорами і під час відпусток, придумали персонажів і правила, створили бек-історії. Всі складники гри виробляють в Україні - творці принципово не бажають переносити виробництво в Китай.

Verge of War

$54 754 за дві кампанії на Kickstarter

c75ffda5e25fdfaf36c3f899427cad2b_original.jpg

Ще один варгейм з харківським корінням, який знайшов шанувальників у різних країнах, занурює в унікальний фантастичний світ далекого майбутнього, де відбуваються битви між різними расами. "Ми робимо світ гри динамічним - дії всіх гравців відображаються на історії галактики, яка створюється буквально їх іграми. Також ми першими створили фракцію піратів як унікальну ігрову фракцію, а не частина інших", - розповів Newsroom один з творців Verge of War, автор вигаданого Всесвіту Андрій Ворон.

ab34cbbc9a587c4f5503b68948331dbb_original.jpg

Щоб залучити Бекер, творці гри розповідали про неї блогерам і оглядачам на популярних майданчиках про настільні ігри, провели активну промокампанію в Facebook. Хоча команді вдалося зібрати чималеньку суму на Kickstarter, вона не покрила і половини вартості розробки продукту.

У Verge of War вже грають в США, Канаді, Австралії, Німеччини, Великобританії та Польщі. Зараз творці розширюють свою ігрову спільноту і шукають варіанти розвитку ринку варгеймів в Україні.