Тихий кінець великої Бульбашки

Фаза перша. Народження

Жила собі Бульбашка. Вона народилась у Харкові, але не могла згадати, хто її батьки: чи то «сучий пес» із «Харківміськліфта», чи командир житлового господарства міста, чи, може, сам мер. Усі вони по черзі хвалили цю Бульбашку, пояснюючи недовірливим мешканцям міста її необхідність і величе-е-езну користь.

– Повністю вирішити проблему доступу до місць загального користування, їх належного обслуговування та утримання ми зможемо, коли до кінця впровадимо систему «Розумний під’їзд», – втовкмачував Геннадій Адольфович у 2014 році суть Бульбашки депутатам міськради. – Вона розроблена в Харкові й не має аналогів ні в Україні, ні за кордоном, тому що ще ніде така система не впроваджувалася як централізована для півторамільйонного мегаполіса.

Бульбашка відчувала свою значимість і від гордощів усе роздувалась і роздувалась. Система «Розумний під’їзд» мала включати управління ліфтом, домофоном, освітлення під’їзду й купу інших функцій, об’єднаних у систему, яку, за словами чиновників, «за кордоном ще не встановлювали».

Фаза друга. Роздування

Якимось незбагненним чином вийшло так, що до «Розумного під’їзду» виявились причетні не лише мерія і підзвітні їй комунальні підприємства, а й комерційна фірма «Тріолан». Бульбашка чула якісь балачки про те, що власники фірми стали чиновниками Харківської міськради, але так і не зрозуміла, про що саме йдеться.

Тим часом Бульбашка стала ще більшою й вийшла за межі району Нових Будинків, де начебто з’явились перші «Під’їздо сапієнс».

У лютому 2015 року заступник директора міського департаменту телекомунікацій та зв’язку Роман Сальников взагалі заявив, що на Олексіївці новітньою системою обладнані аж 300 підїздів.

Доки Бульбашка задирала голову все вище, почуваючись страшенно необхідною харків’янам, мешканці самої Олексіївки страшенно дивувались, де ж вони є, ті три сотні суперсистем. Бо самі вони їх не бачили. При цьому чиновники розказували про те, що система передбачає і «тривожну кнопку», і виклик ліфта на потрібний поверх, і три відеокамери на під’їзд, і ідентифікацію всіх, хто заходить у будинок.

Пізніше з’ясувалось, що заплатить за все фірма-підрядник.

Яка саме фірма, стало зрозуміло після того, як приміщення для ліфтовиків на перших поверхах будинків зайняли «тріоланівці». Вони зізнавались мешканцям, що будуть не лише забезпечувати інтернетом і телебаченням, а ще й ліфти ремонтувати, і домофони лагодити, і за людьми спостерігати. Через камери у ліфтах.

dver_liftovikov.jpg

Щоправда, у підзвітних їм ліфтах чомусь різко почали випадати двері, а домофони стали працювати залежно від вітру: подме зі сходу – люди можуть додому не потрапити, із заходу – двері відчиняться.

Зате у ліфтах встановили відеокамери й повністю обклеїли кабіни власною рекламою.

vnutri_lifta.jpg

Фаза остання. Гучна

Через місяць після заяви про «порозумнішання» під’їздів Олексіївки Сальникова затримали правоохоронці. За даними прокуратури, чиновник (прізвище не озвучувалось, але його знала навіть Бульбашка) вимагав 20 тис. грн за дозвіл провести в будинки комунальної власності інтернет-лінію. Пізніше Сальникова відпустили під заставу, а мер звільнив з посади.

Після арешту людини, пов’язаної з «Тріоланом» (Сальников був президентом ТМ «Тріолан»), роздута до неймовірних розмірів Бульбашка під назвою «розумний під’їзд» раптом відчула, що її розлюбили.

І луснула від образи й безперспективності. Гуркіт почув увесь Харків.

З того часу мерія жодного разу не згадала розхвалену раніше систему, а «Тріолан» зник з приміщень ліфтовиків, наче їх там і не було.

Якби Бульбашка була ще жива, вона побачила б, що у будинках на Олексіївці від неї лишились лише вирвані з «м’ясом» дроти, які раніше підходили до відеокамер…

bila_kamera.jpg

…і обклеєний ліфт з купою помилок у текстах від «Тріолану». Де газову службу чомусь рекомендують викликати за номером 03…

sluzhba_gaza.jpg

Зате ліфт і домофон тепер не ламаються так часто. Мабуть, тому, що під’їзд недостатньо розумний.

Теги:

Комментарии