У Харкові пройшла перша антифейкова конференція

12 вересня в Харкові відбулася Перша антифейкова конференція FakeX, яка зібрала більше 1000 учасників з різних міст України.

Спікери поділилися власним досвідом фактчекінгу та боротьби з фейковою інформацією. Протягом заходу глядачі почули доповіді:
Майкла Щура (“Телебачення Торонто”), який розказав про те, як розпізнати фейк, що працює ефективніше – довірливість чи недовірливість, хто будує довіру в суспільстві, а також про відповідальність в процесі передачу інформації навіть у побутових умовах.

“Зараз монополії на поширення засобів масової інформації нема, ми всі з вами вже трошки журналісти, ЗМІ і поширюємо інформацію через месенджери, соцмережі, тому не можна скидати всю відповідальність за фейки на засоби масової інформації. Ми продукуємо контент і  нам було би непогано так само частину відповідальності на себе взяти. Спілкування і перевірка фактів і є частиною цієї відповідальності”.

Яніна Соколова (“Соромно”, “Вечір з Яніною Соколовою”), тема доповіді – “Відрізняйся або помри. Як сформувати журналістські стандарти у часи тотального фейку”. Під час виступу дізналися як розпізнати фейк в мережі, чи можна завойовувати інтернет не використовуючи фейк і хайп та розказала про п’ять правил вдалого контенту.

“Ми живемо в тотальному фейкометнику. Ми частина цього процесу. Інколи такий спусковий механізм, інколи ми рикошетимо, іноді ми поглинаємо це. Як нам зберігати свободу слова і відштовхувати фейки, які існують в структурі побудови всієї інформації? Наше завдання в антифейковій політиці – це побудувати структуру критичного мислення. Головне пам’ятати, коли ми будемо їсти фейки – ми будемо ними самими ставати”.

Серед спікерів також були головна редакторка ресурсу “По той бік новин” Альона Романюк, яка поділилася реальними кейсами впливу фейків на щоденну реальність, заступниця головного редактора StopFake Вікторія Романюк, доповідь якої була присвячена протидії дезінформації в мережі.

Максим Щербина (“Телебачення Торонто”) розповів історію як “Телебачення Торонто” створило фейк, який залетів на мільйон переглядів та 20 тисяч репостів.

Незвичним за форматом був виступ Антона Тимошенка – стендап-коміка, який розказав про особливості гумору у політичних комунікаціях, які очевидні та неочевидні функції він виконує та чому, досліджуючи політичний гумор, можна іноді дізнатися більше інсайдів, ніж з соцопитувань чи аналітики.

“Жарт може працювати на нашу сторону, наші репутаційні ресурси і він може бути фейком сам по собі, тому що він вигадує якусь інформацію. Так само жарти можуть нам допомагати знищувати, боротись із фейками, тому що жарт – це гумор, а гумор часто формується у відповідності до наших очікувань”.

Локальними спікерами конференції виступили Віктор Пічугін – заступник головного редактора медіа-групи “Накипіло” з доповіддю про локальні фейки, чому вони з’являються, кому вигідні і як не зійти з розуму від їх кількості; Максим Розенфельд з виступом про міську історію як засіб трансформації пам’яті.

Наприкінці Конференції гурт Сергія Жадана “Жадан і собаки” презентували нову пісню “Фейки”, яка була написана спеціально для проєкту FakeX. Вже зовсім скоро пісню можна буде почути на концертах гурту.

photo5332652131271948170.jpg

На конференції було представлено нову серію плакатів відомого digital-художника Нікіти Тітова. Це візуальна історія про те, які загрози несуть фейки та дезінформація і чому важливо дуже обережно споживати інформацію. За словами Нікіти Тітова, робота над цією серією була дуже напруженою і кожен сюжет треба було ретельно продумувати.

Надалі планується організувати декілька виставок цих плакатів у різних містах України аби привернути увагу українців та спонукати їх до відповідального сприйняття будь-якої інформації.

Організатори Першої антифейкової конференції FakeX Громадська організація “Держава і я” запевняють, що намагатимуться зробити захід щорічним, адже Перша конференція продемонструвала, що в суспільстві існує запит на протидію фейковій інформації та розвиток критичного мислення.

“Нам було важливо і приємно робити цей івент. Важливо – бо саме завдяки таким форматам стає можливим доносити до широкої авдиторії проблему фейків та дезінформації для нашого суспільства. Приємно – бо це стало можливим тільки завдяки численним зусиллям команди, спікерів та виконавців, які іноді робили титанічні зусилля, аби ефект був таким, яким його побачили глядачі. Ми щиро дякуємо усім глядачам і сподіваємося далі лупати цю скалу”.

Комментарии