Харків’яни переходять на торгівлю онлайн. Як інтернет-магазину забезпечити ефективні продажі

 

Кількість харківських підприємців, які йдуть у мережу невпинно зростає. Вони відкривають інтернет-магазини, заводять бізнес-сторінки в соцмережах, через які продають товари, послуги та просувають свій бренд. Тільки за останній рік на найбільшому маркетплейсі країни зареєструвалося 2000 підприємців з Харкова та області.

Newsroom в партнерстві з IT-компанією СoPointer розбирався, як і чим торгують харківські підприємці в мережі, яким повинен бути ефективний інтернет-магазин. І навіщо продавцям потрібен віджет для спільного перегляду сайту.

Якщо є “Барабашово”, значить будуть продавці у мережі

Оцінити масштаби експансії інтернет-торгівлі на харківському, та й українському ринку не так вже й просто. Офіційної статистики ніхто не веде. А якщо підрахувати кількість інтернет-магазинів, які вказані на Google Картах у Харкові, то їх виявиться понад 400.

А на найбільшому марктеплейсі країни Prom.ua серед 60 000 підприємців, які продають 100 мільйонів товарів і послуг, харків’ян – 16%. З них майже 4000 підприємців працюють на маркетплейсі понад чотири роки, близько 3000 – від двох до трьох років, і 2000 – це нові продавці, з досвідом роботи до одного року.

Така кількість підприємців у мережі відображає офлайн-реальність. Більшість з них проживають в тих регіонах і містах, де розташовані найбільші та знамениті ринки країни – у Києві, Харкові, Одесі, Львові, Хмельницькому.

2_1.jpg

“Карантин дав такий поштовх для ринку, який дорівнює декільком рокам планомірного зростання. Онлайн буде й далі зростати, адже ті, хто раніше ставився до покупок в інтернеті консервативно, спробували їх і зрозуміли, що в цьому немає нічого страшного. За перші місяці карантину ми прискорилися та наблизилися до майбутнього, в якому основна частина покупок відбувається в інтернеті”, – розповідає про нову реальність у ритейлі керівник Prom.ua Іван Кравець.

Згоден з ним і харків’янин Михайло Мальков – засновник торгової марки “Fry”, яка займається виробництвом і реалізацією товарів для риболовлі. За його словами, поява інтернет-магазину продиктував час – це спроба вийти на нові ринки та можливість знайти клієнтів по всій Україні.

“Поки наш інтернет-магазин – це невеликий каталог тієї продукції, яку ми виробляємо. Надалі хотілося б, щоб це був повноцінне джерело інформації про нас, наші досягнення, з динамічним каталогом і можливістю поспілкуватися з клієнтом. Звичайно ж, в ньому має бути все просто, максимально зрозуміло з повною інформацією про товар, контактами, із зазначенням сторінок у соцмережах”, – говорить Мальков.

Must have для інтернет-підприємця

Досвідчені гравці на ринку e-commerce підтверджують слова Михайла й кажуть, що успіх інтернет-магазину залежить від різних факторів. Гарантовано продажі будуть, якщо дотримуватися ряду стандартних вимог для електронної комерції.

У Prom.ua кажуть, що інтернет-підприємець повинен виставляти в онлайн-магазині актуальний товар за актуальними цінами з хорошим описом, фото, зручними способами оплати та варіантами доставки. Ось що радять продавці маркетплейса:

  • написати максимально інформативний заголовок, зробити детальний опис товару з точними характеристиками. У цьому випадку товар з’явиться у видачі по конкретних запитах;
  • не скупитися на якісні фото товару в різних ракурсах, з деталями. А якщо знімете відео з товаром – покупець вже ваш;
  • зв’язуватися з покупцем протягом 30-60 хвилин після оформлення замовлення. А відправку краще робити в той же день. Максимум можна перенести на наступний;
  • пропонувати варіанти доставки, чим більше, тим краще;
  • проводити акції та розпродажі до свят, але можна і без приводу. Так зазвичай роблять розпродаж залишків товару або збільшують дохід на продажу ходового товару в сезон;
  • під’єднати інструменти для автоматизації бізнесу – зворотний дзвінок, таймер акції, сервіс для масової зміни цін, перерахунок валют, панель соцмереж.

photo5375464799070172339_2.jpg

За словами інтернет-маркетолога Ігоря Козлова, не варто забувати й про користь віджетів, наприклад, зворотного дзвінка, онлайн-консультанта. Їх ефект очевидний – вони роблять сайти більш корисними.

“Зворотний дзвінок ви замовляєте в зручний час, а активний онлайн-консультант поділиться своїм досвідом і допоможе з урахуванням вашої ситуації та потреб. Важливо, щоб очікування користувача виправдалися, – йому передзвонили, як і обіцяли, а в чаті був живий консультант. Стукати в порожнечу нікому не подобається. Корисні віджети допомагають “гальмувати” користувача на сайті та дають хороший сигнал пошуковим системам – ресурс корисний, на ньому проводять багато часу. Після цього сайт набагато легше займає гідні позиції в органічному пошуку”, – пояснює Ігор.

Інтернет-підприємці теж погоджуються з маркетологами: зв’язуватися з сучасним покупцем потрібно швидко, а питання вирішувати максимально оперативно.

“Зараз у нас спілкування відбувається за допомогою телефону або «електронкою». Потенційні клієнти пишуть, роблять запит, після чого оперативно намагаємося дати інформацію, якої бракує. Так, напевно, спливне вікно та можливість зв’язатися з консультантом у поточному часі допоможуть гостю швидко, ефективно зробити покупку й він залишиться задоволений своїм вибором”, – говорить Михайло Мальков.

Новий український віджет: спільний перегляд сайту з різних куточків країни

Ні для кого не секрет, що скарг на роботу онлайн-консультантів і чат-боти сьогодні багато. Покупцям не подобаються розмиті відповіді, плутанина в чатах та непотрібні запитання. Але українці вирішили цю проблему – і створили новий віджет для спільного перегляду сторінок сайту CoPointer. Розробники вирішили перетворити звичне вікно онлайн-консультанта в максимально корисний інструмент.

“Кожен з нас був у ситуації, коли дуже довго спілкуєшся з консультантом телефоном або в чаті, а зрозуміти один одного так і не вдається. Ти говориш про характеристики товару, називаєш код, а тебе все одно не розуміють. Ситуація з вибором товару та купівлею погіршується, коли потрібно вибрати щось з декількох варіантів. А з CoPointer можна уникнути таких складнощів”, – говорить операційний директор компанії CoPointer Роман Губко.

Новий віджет для спільного перегляду сторінок CoPointer виглядає, як звичне вікно чату бота. Але воно не буде нав’язливо спливати при відвідуванні сайту, покупець сам може покликати на допомогу консультанта, натиснувши на віджет в нижньому правому кутку сторінки.

photo5375464799070172337.jpg

У CoPointer немає стандартних питань і прописаних відповідей. Спілкуватися з відвідувачем сайту буде не робот, а жива людина. Консультант побачить, на якій сторінці знаходиться покупець, і вже разом вони будуть “ходити” по інтернет-магазину в пошуках відповідного варіанту. У листуванні, за допомогою відео- або аудіозвонка покупець і консультант зможуть говорити про один і той самий товар, обговорювати його функції та характеристики. Також покупець може запросити в бесіду кого завгодно – на пошуки того самого велосипеда, пилососа або автомобіля можна буде відправитися родиною.

photo5375464799070172333.jpg

За словами Романа Губко, цей віджет буде працювати на всі 100%, якщо онлайн-консультант буде добре розбиратися в товарах, коректно спілкуватися з покупцем і у нього буде велике бажання допомогти відвідувачеві сайту.

Це новий віджет для України, аналогічні є тільки в США та сусідній Росії.

Протестувати його роботу можна абсолютно безплатно протягом 14 днів.

Продають будматеріали, а купують маски та зоотовари

Сьогодні левова частка харківських продавців пропонує купити гаджети, побутову техніку, одяг. Але зустрічаються в мережі й незвичайні товари: наприклад, в Харкові є інтернет-магазин кравчучок, деталей до них і варіанти інших візків. Відшукати комікси сьогодні можна не тільки на книжковому ринку, але і в спеціалізованому інтернет-магазині з харківською пропискою.

На маркетплейсі Prom.ua наші земляки торгують гіпсокартоном і залізобетонними виробами, одягом, технікою, іграшками та навіть стаканчиками для миття лап вихованцям.

photo5375464799070172334.jpg

А ось переваги покупців міняються. Якщо раніше українці купували в мережі, в основному, одяг, техніку та товари для дому, то зараз в топі за популярністю нові напрямки онлайн-торгівлі. На Prom.ua кажуть, що у 2020 лідером стала категорія “Медичні товари”. У мережі купували гуртом і в роздріб маски, санітайзери, рукавички, пульсоксиметри. Збільшився попит і на товари для саду-городу. У цій категорії великий попит мали насіння та мінікомбайни. Також стали більше продавати й зоотоварів.

“Підприємцям важливо вчасно відзначити зміни в потребах покупців, це дасть змогу їм підготувати асортимент, налагодити відносини з постачальниками й оперативно надати потрібний товар, коли попит різко зросте”, – говорить Іван Кравець.

За оцінками групи компаній EVO, загальна сума фізичних товарів і послуг, які придбали українці в інтернеті у 2020 році досягла 107 млрд грн. Це на 41% більше ніж торік. Зросла і кількість онлайн оплат – мінімум на 50%.

За рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO – Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua та сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. Сума середнього чека знизилася на 10%. За словами експертів, люди стали купувати онлайн значно частіше, але товари дешевші.

Автор: Оксана Козлова

Коментарі